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HISTORY

CUFF

MAY – 2024 30 MINS READ
A cuff is a layer of fabric at the lower edge of a garment’s sleeve (such as a shirt, coat, or jacket) at the wrist, or at the ankle end of a trouser leg. The purpose of turned-back cuffs is to protect the garment’s fabric from fraying and to make it easier to repair or replace the cuffs without altering the entire garment. Cuffs can be created by folding back the material or by sewing on a separate band of material, which may also be worn separately and attached with buttons or studs. Cuffs can feature an ornamental border, lace, or other trimmings. In the United States, “trouser cuffs” refer to the folded, finished bottoms of trouser legs. In the United Kingdom, this term is now sometimes used, but the traditional term for the turned-up trouser hem is “turnup.”
カフスとは、衣服(シャツ、コート、ジャケットなど)の袖の下端部分にある布の層であり、手首やズボンの裾の足首部分に位置します。折り返したカフスの目的は、衣服の布地がほつれるのを防ぎ、カフスがほつれた際に衣服全体を変えずにカフスだけを簡単に修理または交換できるようにすることです。カフスは、布地を折り返すか、別の布の帯を縫い付けることで作られます。また、ボタンやスタッドで取り付けられた別々の部品としても使用できます。カフスには装飾的な縁取り、レース、その他のトリミングが施されることがあります。アメリカでは、「トラウザーカフス」はズボンの裾の折り返された仕上げ部分を指します。イギリスでは、現在この用語が使われることもありますが、従来のズボンの折り返し部分の用語は「ターンアップ」です。
what is meaning of “cuff” of shirt?
The “cuff” of a shirt refers to the part of the sleeve that encircles the wrist. It is designed to provide a finished look to the end of the sleeve, secure the sleeve around the wrist, and add a touch of style. Cuffs can vary in design, construction, and fastening method, impacting both the aesthetic and functionality of the shirt.
“bottom of a sleeve,” mid-14c., cuffe “hand covering, mitten, glove,” perhaps from Medieval Latin cuffia, cuphia “head covering,” which is of uncertain origin, perhaps ultimately from Greek. Sense of “band around the sleeve” is first attested 1520s; sense of “turned-up hem of trousers” is by 1896. Meaning “a fetter for the wrist” is from 1660s. Adverbial phrase off the cuff “extemporaneously” is attested by 1938, American English colloquial, suggesting an actor or speaker reading from notes jotted on his shirt sleeves rather than reciting learned lines. Cuff-links (also cufflinks) is from 1887.
シャツの「カフス」とは、袖口部分のことを指します。袖の先端で手首を囲む部分であり、シャツの袖の終わりを綺麗に仕上げるための要素です。カフスは、デザインや構造、留め具の方法によって異なり、シャツの見た目や機能性に影響を与えます。
「袖の下部」、14世紀中頃、cuffe「手を覆うもの、ミトン、手袋」、おそらく中世ラテン語のcuffia、cuphía「頭を覆うもの」から派生し、これは不明な起源であり、おそらく最終的にはギリシャ語から来ている。 「袖の周りの帯」の意味は1520年代に初めて確認され、「ズボンの折り返し」の意味は1896年に確認された。「手首の拘束具」の意味は1660年代から。「即興で」という意味の副詞句off the cuffは1938年にアメリカ英語の口語表現として確認され、俳優や演説者が暗記した台詞を読むのではなく、シャツの袖にメモしたノートから読むことを示唆している。カフリンクス(cuff-links)またはカフリンクスは1887年から。
Types of Cuffs
Barrel Cuff
The button cuffs, also known as barrel cuffs, feature buttonholes on one side and buttons on the other. They typically have anywhere from one to three buttons, though one or two buttons are standard to allow for adjustable fit. Barrel cuffs are the everyday choice for most men. With a variety of button styles and cuff shapes, they offer versatile and practical options for daily wear.
まず、ボタンカフス(バレルカフスとも呼ばれます)について説明します。カフスの片側にボタンホールがあり、もう片側にボタンが付いています。ボタンの数は1個から3個、場合によってはそれ以上ですが、1個か2個が一般的で、カフスのフィット感を調整できます。バレルカフスは、ほとんどの男性が日常的に選ぶカフススタイルです。さまざまなボタンスタイルやカフ形状があり、実用的でありながら多様な選択肢を提供します。
LINK Cuff
Link cuffs have holes on both sides of the cuff and are meant to be closed with links instead of buttons. There are two principal types of link cuffs: single cuffs and double cuffs. Single cuffs, which are just one layer of fabric fastened together with a link, are standard for the white-tie dress code and are also acceptable for black-tie, although not necessarily the norm today. Double cuffs, which are twice as long and worn folded back upon themselves, are the standard choice for the black-tie dress code and are also a staple of business wear; these are more commonly known as French cuffs. Additionally, there are other kinds of cuffs, such as convertible cuffs, which can be closed with either a button or a link depending on preference. Lastly, you may also sometimes see a buttoned cuff with excess fabric that can be turned back upon itself, known as a turnback cuff, cocktail cuff, or sometimes a James Bond cuff.
リンクカフスはカフスの両側に穴があり、ボタンの代わりにリンクで留めることを目的としています。リンクカフスには主に2つの種類があります。シングルカフスとダブルカフスです。シングルカフスは一枚の生地でリンクを使って留めるもので、ホワイトタイのドレスコードでは標準とされており、今日では必ずしも標準ではないもののブラックタイでも許容されます。ダブルカフスは長さが二倍あり、折り返して着用します。これらは現在のブラックタイのドレスコードで標準的な選択肢であり、ビジネスウェアの定番でもあります。ダブルカフスはフレンチカフスとしてより一般的に知られています。さらに、コンバーチブルカフスのように、ボタンでもリンクでも留められるタイプのカフスもあります。最後に、余分な生地があり、それを折り返して着用するボタン付きのカフスもあります。これはターンバックカフ、カクテルカフ、またはジェームズ・ボンドカフとして知られています。
Button Cuff
・The most common type of cuff found on dress shirts.
・It has one or more buttons and is typically adjustable.
・The cuff folds back over itself and is secured by a button.
SINGLE CUFF
SINGLE CUFF1
Adjustable Cuff
Adjustable Cuff
Double Button Cuff (Twin Button Cuff)
DOUBLE CUFF1
Triple Button Cuff
The classic button style famous at Turnbull & Asser in the UK.
Triple Button CUFF
CUFF DESIGN
Shirt cuffs come in various shapes, each with different styles and purposes. These designs are often chosen based on the overall impression, formality, and intended use of the shirt. Here are some representative cuff designs
ROUND Cuff
round cuff
round cuff2
Square Cuff
Square Cuff
ANGLED CUFF (CUT-AWAY CUFF)
The corners of the cuff are cut at an angle, typically at 45 degrees.
angled CUFF1
Mitered Cuff
Similar to the angled cuff, but the corners are specifically cut and stitched at an angle to create a “mitered” or jointed look.
mitered Cuff
DOUBLE Cuff
double cuff
Turnback / Turnup Cuff (Cocktail Cuff)
turnup Cuff
Cocktail Cuff by JAMES BOND
The Bond film franchise link began with the Dr. No shirt (1962) when director Terence Young sent Sean Connery to Turnbull & Asser.
turnup Cuff duble
Link Cuff

Cufflinks are jewelry items used to secure the cuffs of dress shirts. They can be made from various materials, including glass, stone, leather, metal, precious metals, or combinations of these. The securing mechanism of cufflinks typically involves toggles or reverses that fold into position, though some variants use chains or a rigid, bent rear section. The front sections of cufflinks can be decorated with gemstones, inlays, inset materials, or enamel, and they may be designed in both two-dimensional and three-dimensional forms.

Cufflinks are designed specifically for shirts with cuffs that have buttonholes on both sides but no buttons. These cuffs can be either single or double-length (“French”) cuffs. When worn, they can be styled in two ways: “kissing” cuffs, where both edges point outward, or “barrel-style” cuffs, where one edge points outward and the other inward, overlapping the hem. In the United States, the “barrel-style” was popularized by the 19th-century entertainer and clown Dan Rice, but “kissing” cuffs are generally preferred.

カフリンクスはドレスシャツのカフスを固定するために使用される装飾品です。これらはガラス、石、革、金属、貴金属、またはこれらの組み合わせなど、さまざまな素材で作られることがあります。カフリンクスの留め具は通常、位置に折りたたむトグルやリバースを使用しますが、チェーンや硬く曲がった後部を使用するバリエーションもあります。カフリンクスの前面部分は、宝石、インレイ、インセット素材、またはエナメルで装飾され、二次元または三次元の形でデザインされることがあります。 カフリンクスは、両側にボタンホールがありボタンがないカフス付きのシャツ専用に設計されています。これらのカフスはシングルカフスまたはダブルカフス(「フレンチカフス」)のどちらかです。着用時には、「キスカフス」(両端が外側に向かうスタイル)または「バレルスタイル」(片方の端が外側に向かい、もう片方が内側に向かって重なるスタイル)の2つの方法でスタイリングできます。アメリカでは、「バレルスタイル」は19世紀のエンターテイナーでありクラウンであったダン・ライスによって普及しましたが、一般的には「キスカフス」が好まれます。
SINGLE “square” FRENCH CUFF (KISSING CUFF)
SINGLE LINK Cuff
SINGLE “ROUND” FRENCH CUFF (KISSING CUFF)
french round CUFF
FRENCH CUFF (KISSING CUFF)
french CUFF1
FRENCH ROUND CUFF (KISSING CUFF)
french round turn CUFF
The Origin of French Cuffs?

To understand why they are called French cuffs, we need to explore the history of the double cuff. Dating back to at least the 16th century, the upper class would use elegant ribbons to keep the ruffled ends of their shirt sleeves closed. This tradition of decorating the wrists persisted for centuries. By the early 19th century, as modern shirt styles began to develop, ruffles were replaced with cuffs fastened by links.

For instance, in Alexandre Dumas’ 1844 novel “The Count of Monte Cristo,” the character Baron Danglars, a banker, is depicted wearing ornate cufflinks with his double cuffed shirts. An interesting, albeit unproven, story suggests that French cuffs originated when Napoleon required extra long sleeves for his soldiers’ shirts so they could use the ends to wipe their noses and then fold their cuffs back. While there is no historical evidence to support this, it remains a colorful tale.

In any case, the term “French cuff” gained popularity only after the style reached America. It’s likely that the name “French cuff” was used to give the style a more exotic and refined appeal to American consumers. Since then, the term has become widely accepted and is still commonly used today.

フレンチカフと呼ばれる理由を理解するためには、ダブルカフの歴史を探る必要があります。16世紀には、上流階級の人々がシャツの袖口のフリルが開かないように優雅なリボンを使っていました。この伝統は何世紀にもわたって続き、19世紀初頭には、フリルはリンクで留められるカフスに置き換えられました。例えば、アレクサンドル・デュマの1844年の小説『モンテ・クリスト伯』では、銀行家のバロン・ダングラールが豪華なカフリンクスを付けたダブルカフスのシャツを着ている描写があります。また、ナポレオンが兵士たちのシャツに長い袖を命じ、袖の端で鼻を拭き、その後カフスを折り返すようにしたという面白い逸話もありますが、これは歴史的な証拠がないため、単なる笑い話に過ぎません。いずれにせよ、フレンチカフという言葉が一般に使われるようになったのは、このスタイルがアメリカに渡ってからです。フレンチカフと呼ぶことで、アメリカの消費者にとって少しエキゾチックで特別な響きを持たせるためだった可能性があります。そしてその後、この用語が定着し、今日でも最も一般的に使用されています。

In 1900s, it was called “French cuff” in America. Reference: New York NY Press, 1910.
HOW TO MAKE THE CUFF?
STEP 1 : Create Pattern and Cut Fabric
Create a pattern for the cuff and cut out the cuff fabric and interfacing according to the pattern. Typically, a cuff consists of two fabric pieces and one interfacing piece.
STEP 2 : Attach Interfacing
Use an iron to attach the interfacing to one of the cuff fabric pieces. This piece will be the outside of the cuff.
STEP 3 : Sew Fabric Pieces Together
Place the two cuff fabric pieces together with the right sides facing each other.
Sew around the edges, leaving one long edge open. Use a seam allowance of about 1 cm.
STEP 4 : Trim Corners

After sewing, trim the excess fabric at the corners to reduce bulk and turn the cuff right side out.

STEP 5 : Turn Right Side Out
Turn the cuff right side out and use an iron to press it into shape.
STEP 6 : Sew Open Edge
Fold in the open edge, press it with the iron, and then sew it closed by hand or with a sewing machine.
STEP 7 : Create Buttonholes and Attach Buttons
Mark the positions for the buttonholes on one side of the cuff and the buttons on the other side.
Sew the buttonholes and attach the buttons accordingly.
STEP 8 : Finishing Touches
Give the entire cuff a final press with the iron to ensure it is properly shaped and neat.
必要な材料と道具
カフス用布(シャツと同じ素材)
インターフェース(接着芯))
ミシン)
アイロン)
定規、チャコペン、裁ちばさみ)
カフスの型紙作成と布の裁断
カフスの型紙を作成し、カフス用の布とインターフェースを型紙に合わせて裁断します。カフスは通常、2つの布ピースと1つの接着芯で構成されます。
接着芯の貼り付け
アイロンを使って接着芯をカフス布の片方に貼り付けます。この布ピースがカフスの表側になります。 
布ピースの縫い合わせ
カフス布の2つのピースを、表側同士が内側になるように重ねます。
端から約1cmのところをミシンで縫い合わせます。片方の長い辺は開けておきます。
角の処理

縫い終わったら、カフスの角をきれいにするために余分な布をカットし、角を内側に押し込みます。

カフスを表に返す

縫い合わせたカフスを表に返し、アイロンを使って形を整えます。

開口部の縫い合わせ

開口部を内側に折り込み、アイロンで整えた後、手縫いまたはミシンで縫い合わせます。

ボタンホールとボタンの付け方

カフスの片方にボタンホールを作り、もう片方にボタンを縫い付けます。ボタンホールの位置とボタンの位置は、事前に測ってマーキングしておくとよいでしょう。

仕上げ

最後にカフス全体をもう一度アイロンで整え、形を確定させます。

HISTORY OF CUFF
The history of cuffs is a rich and fascinating journey that spans several centuries, reflecting the evolving styles and cultural influences of each era. From their functional beginnings in medieval Europe to their status as fashionable accessories in the Renaissance, cuffs have continually transformed to meet the needs and tastes of society. This evolution has seen cuffs move from simple ribbons and lace to elaborately decorated pieces secured by intricate links, ultimately becoming a significant element in men’s fashion. Exploring the history of cuffs offers a unique insight into how a small but essential garment component can reflect broader trends and shifts in fashion and society.
カフスの歴史は、数世紀にわたる豊かで魅力的な旅のようなものです。各時代のスタイルや文化的な影響を映し出しながら、中世ヨーロッパでの実用的な始まりから、ルネサンス時代にはおしゃれなアクセサリーとしての地位を確立するまで、カフスは常に変化し続けてきました。この過程では、シンプルなリボンやレースから始まり、複雑なリンクで固定された美しい装飾品へと進化し、最終的には男性ファッションの重要な要素となりました。カフスの歴史を振り返ることで、小さな衣服の部品がファッションや社会の広い傾向や変化をどのように反映しているかを理解するための素晴らしい洞察が得られます。 
Middle Ages to Renaissance (500–1600)
Early Cuffs (Middle Ages – 5th to 15th century)
In medieval Europe, it was common to tie the ends of sleeves with fabric or ribbons. This served both functional and decorative purposes.
Cimabue, de Luciano Bellosi et apparat critique de Giovanna Ragionieri, Arles : Actes Sud, Milano cia 1280
Gents altaarstuk : Jan van Eyck cia 1432
Margaret of Austria Jean Hey (called Master of Moulins) Netherlandish ca. 1490
Self-portrait 1498. Oil on panel. Room 055B
Jan Mostaert (circa 1475–1552/1553) Portrait of a Man Putting On a Glove / circa 1520
After Hans Holbein the Younger – Portrait of Henry VIII C 1537
Catherine Parr Created: 1550
Robert Dudley Earl of Leicester attributed to Steven van Herwijck c 1562
Sir Nicholas Bacon c 1579
17th to 18th Century (1600–1800)
17th Century (1600–1700)
Cuffs were attached to the ends of long, wide sleeves and were often elaborately decorated. Lace cuffs were particularly popular and became a symbol of the upper class.
1612 Bartolomé González y Serrano
Villandrando Isabel de Borbón Lienzo. Museo del Prado Created: 1620
1630-1635 Close up of Bobbin lace cuffs – V&A
Rembrandt Portrait of a Man c. 1632
Retrato del cardenal-infante Fernando de Austria († 1641), que fue hijo del rey Felipe III de España y se hizo célebre por derrotar aplastantemente al ejército sueco en 1634 en la batalla de Nördlingen.

1635 Louis XIII (de Champaigne)

18th Century (1700–1800)
Cuffs evolved further, becoming independent parts attached to the shirt’s sleeve ends. During this period, the style of fastening cuffs with buttons emerged.
John Churchill (1650-1722) 1st Duke of Marlborough, c.1702
George-I cia 1720

Felipe V de España  c1723

Konrad Detlef Graf von Dehn, by Nicolas de Largillière, 1724
1746 Portrait of Henri Voguell, a merchant from London. By Antoine Pesne
1760 Joseph Wright of Derby
Robert Lefèvre – Hugues-Bernard Maret (1763-1839), duc de Bassano
In 1781, 23-year-old Nelson (painting by John Francis Rigaud)
19th Century (1800–1900)
Early Button Cuffs (Early 19th century – 1800–1850)
By the early 19th century, fastening cuffs with buttons became common. Around this time, French cuffs (double cuffs) also appeared, becoming popular for their use with cufflinks.
Family portrait. 1844. Canvas, oil. 115,3х143,3. Sisters Zagryazhskie
Industrial Revolution (1760–1840)
The Industrial Revolution led to large-scale shirt production and a diversification of cuff designs. Button cuffs, known for their practicality, became widely adopted.
(Portrait of the architect Karl Berckmuller (1800-1879). Painting by Franz Xaver Winterhalter (1806-1873))
The Clothier and furnisher v. 11 (Aug. 1881-July 1882)
The Peacemakers cia 1868
20th Century (1900–2000)
Modern Cuffs (Early 20th century – 1900–1950)
Entering the 20th century, cuff designs became even more varied. Barrel cuffs, French cuffs, and convertible cuffs became commonly used.
Catalogue : fall-winter, 1905-1906 1905
A group of finely dressed gentlemen, c. early 1900s . . . . . .
Unidentified woman] Names C.M. Bell (Firm : Washington, D.C.), photographer Created / Published [between 1873 and ca. 1916]
ALBERT ANKER Lesender Mann. 1908.
Chas. A. Stevens & Bros., Chicago, fall & winter season 1909-10.

RUFF : DECORAQTIVE COLLARS

December – 2023 15 MINS READ
One of the things I find strange about old paintings, especially portraits, is the ‘ruffled collar.’ It is a symbol of wealth and aristocratic splendor, but like the corset, it is also a very peculiar design. Why did it become so popular? This section studies it.Do you find this peculiar, or do you consider it noble?